Τελευταία Νέα

Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες

By Αναστάσιος Τιμοθεΐδης

Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες



Οι γλωσσολόγοι όταν αναφέρονται στην ιστορική σχέση μεταξύ των γλωσσών και προσπαθώντας να κάνουν τους λιγότερο γνώστες του θέματος να κατανοήσουν την προέλευση και τις συγγένειες μεταξύ αυτών, μας παραπέμπουν στην εικόνα ενός δέντρου.
Ενός δέντρου που αποτελείται φυσικά από ρίζες, κορμό και από πολλά κλαδιά και παρακλάδια μικρά και μεγάλα από τα οποία ξεφυτρώνουν διαρκώς νεότερα.
Μια υπέροχη αναπαράσταση λοιπόν για την προέλευση αλλά και τη συγγένεια των γλωσσών και σίγουρα η καλύτερη που έχουμε δει μέχρι σήμερα, είναι αυτή που βρήκαμε στην ιστοσελίδα .
H δημιουργός, Minna Sundberg, συγκέντρωσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από το ethnologue.com που όπως γράφει είναι μια “εκπληκτική πηγή πληροφοριών για τις οικογένειες των γλωσσών».
Πατήστε εδώ για να ανοίξει το infographic
Και έτσι εγένετο αυτό το εντυπωσιακό infographic υπό τον τίτλο “Old World Language Families» και εσείς μπορείτε να ακολουθήσετε να δείτε την δική σας γλώσσας. Βέβαια όπως και η ίδια αναφέρει, μετά λύπης της υπάρχουν κάποιες γλώσσες που ομιλούνται από λιγότερο του 1εκατ ανθρώπων και δεν κατάφερε να τις “χωρέσει» στο δέντρο. Εξάλλου η Ινδοευρωπαϊκή Οικογένεια αποτελείται από εκατοντάδες γλώσσες ούτως ή άλλως και ήδη η εικόνα, αν και θαυμάσια είναι παράλληλα και κάπως χαοτική.
Και εάν αναζητάτε την ελληνική γλώσσα ακολουθήστε τα εξής βήματα. Πρώτα στη βάση του κορμού “Ιndo-European», μετά “Εuropean», και θα φτάσετε στον κλαδί “Hellenic» στην άκρη του οποίου βρίσκεται η ελληνική γλώσσα “Greek».

Source:: http://mathscience4all.blogspot.com/2016/08/infographic.html

About Prisma administrator

Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες
Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες

Check Also

Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες

DELPHI
Τα ιερά τρίγωνα της Αρχαίας Ελλάδας στο BBC.
Το μυστήριο πίσω από την τοποθεσία του κάθε ναού.


Στην θεωρία του γεωδαιτικού τριγωνισμού της αρχαίας Ελλάδας αναφέρεται άρθρο του BBC, το οποίο υπογράφει η ελληνικής καταγωγής Σταβ Δημητρόπουλος.
Η αρθρογράφος θυμόταν την εξήγηση που της έδινε ο παππούς της όταν επισκεπτόταν την Αθήνα για τους λόγους για τους οποίους τα άστρα φαίνονται πιο λαμπερά πάνω από την Ακρόπολη: "Οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν σοφοί. Ήξεραν που έπρεπε να χτίσουν τα ιερά τους. Αυτά τα μέρη συμβολίζουν κάτι πολύ σπουδαιότερο».
Η Δημητρόπουλος δεν ξέχασε ποτέ τα λόγια του παππού της. Η ίδια κάποτε πίστεψε πως ίσως όσα της είχε πει να μην είχαν καμία βαρύτητα, ότι μάλλον εκείνος ήταν επηρεασμένος από την αγάπη του για τους αρχαίους πολιτισμούς. Μέχρι που γνώρισε στην Αθήνα τον Μανόλο Γκονζάλεζ, έναν δάσκαλο Ισπανικών και λάτρη της αστυνομίας.
Ο Φερνάντεζ είναι υποστηριχτής του λεγόμενου γεωδαιτικού τριγωνισμού της αρχαίας Ελλάδας. Σύμφωνα με αυτή την θεωρία, η χωροθεσία των ναών και των ιερών τους δεν ήταν τυχαία, αλλά σχηματίζει νοητούς γεωμετρικούς σχηματισμούς. Εάν κοιτάξει κανείς τον χάρτη και εντοπίσει τις τοποθεσίες των αρχαίων ναών, θα δεν ότι σχηματίζουν ισόπλευρα και ισοσκελή τρίγωνα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, ο Ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα και ο Ναός του Ηφαίστου στο Θησείο της Αθήνας που σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο. Ένα άλλο, αυτό του Ναού του Απόλλωνα στους Δελφούς, του Παρθενώνα και του Ναού της Αφαίας στην Αίγινα. Η συμμετρία υφίσταται, ωστόσο υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το ποιον σκοπό εξυπηρετεί.
Ο Φερνάντεζ υποστηρίζει πως τα τρίγωνα στον χάρτη της Αθήνας αντικατοπτρίζουν τις κινήσεις διαφόρων ουράνιων σωμάτων, όπως ο ήλιος και η σελήνη, πάνω στην επιφάνεια της Γης. Ο ίδιος μάλιστα συχνά επισκέπτεται το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, όπου παρακολουθεί διάφορες προβολές. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επισκέψεις του στο Αστεροσκοπείο και οι μελέτες του επαληθεύουν την συγκεκριμένη θεωρία.
Βέβαια, δεν συμφωνούν όλοι. Η πλειοψηφία των λεγόμενων ορθολογιστών επιστημόνων δεν υποστηρίζει την συγκεκριμένη θεωρία, με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές αποδείξεις. Η συζήτηση όμως γύρω από το συγκεκριμένο θέμα σε μέσα ενημέρωσης όπως το BBC, ίσως να αποτελέσει και την αφορμή για να διευρυνθεί το φάσμα των ενδιαφερόντων των αστρονόμων, αλλά και των αρχαιολόγων, και ίσως να συσταθεί ένας νέος επιστημονικός κλάδος.

Το δέντρο των γλωσσών σε ένα εκπληκτικό infographic. Οι ρίζες, τα παρακλάδια, οι οικογένειες και οι συγγένειες

Διαμαρτυρία Της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας: Οι Μελλοντικοί Δάσκαλοι Πρέπει Να Ξέρουν Μαθηματικά



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
Διαμαρτυρία της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας:
Οι μελλοντικοί δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά
Αθήνα, 3 Ιουλου 2017
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία εκφράζει την ανησυχία και την αντίθεσή της σε επιμέρους ρυθμίσεις του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου που οδηγούν σε υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης ή στην περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων μέσα στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Δυστυχώς το Υπουργείο, ενώ ορθά επιδιώκει την αναβάθμιση του Λυκείου δεν δείχνει να παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς κατευθύνσεις ενίσχυσης της μαθηματικής και επιστημονικής εκπαίδευσης. Αντίθετα, φαίνεται να ακολουθεί την πεπατημένη με δημοσιογραφικές διαρροές για πρόχειρες και ξαφνικές επεμβάσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, προκαλώντας απορρύθμιση και εκπαιδευτική υποβάθμιση.
Ανάμεσα στις φημολογούμενες ρυθμίσεις της "τελευταίας στιγμής» καταγράφεται ο αποκλεισμός της μαθηματικής ικανότητας από το προσοντολόγιο των υποψηφίων για την πρόσβαση σε μια σειρά από ανώτατες σχολές, όπως οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης, οι Ιατρικές Σχολές και οι Ανθρωπιστικές-Κοινωνιολογικές κατευθύνσεις.
Με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο και πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τις καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Η ΕΜΕ καλεί το Υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στην μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Ζητούμε να ανοίξει ένας έντιμα αντιπροσωπευτικός, υπεύθυνος και δημοκρατικός διάλογος του ΙΕΠ και του Υπουργείου με τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η ΕΜΕ είναι πρόθυμη να συμβάλλει με συγκεκριμένες προτάσεις και συστηματική παρουσία, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμμετάσχει με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στην διαμορφούμενη νέα διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην επαυξημένη πραγματικότητα της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, στην οποία ο ρόλος και η σημασία των μαθηματικών εμφανίζεται όλο και πιο βαρύνων για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ενεργών πολιτών.
Ας αποφύγει το Υπουργείο την επανάληψη των λαθών του παραγοντισμού και των υποκειμενισμών και παραγοντισμών που αναπαράγουν μια περιθωριακή εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης. Να στραφεί με υπεύθυνο και σοβαρό τρόπο στην αναβάθμιση της μαθηματικής και επιστημονικής σκέψης και της κριτικής ψηφιακής κατάρτισης όλων των παιδιών.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης
Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης