Τελευταία Νέα

Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων

By Αναστάσιος Τιμοθεΐδης

Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων
Μετά από αρκετό καιρό μια ξεκάθαρη τοποθέτηση της Ε.Μ.Ε. πολλά μπράβο από όλους μας !


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 19 Ιουνίου 2017
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των εισαγωγικών εξετάσεων επισημαίνουμε κάποιες βασικές αρχές
που πρέπει να τις διέπουν:
1. Τα θέματα πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος της ύλης
2. Τα θέματα πρέπει να είναι συμβατά με τη θεωρία του σχολικού βιβλίου
3. Τα ερωτήματα πρέπει να έχουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ώστε
  • Να επιτυγχάνεται η διακριτότητα της βαθμολογίας
  • Να υπάρχει η καλύτερη δυνατή αξιολόγηση
  • Να αντιμετωπίζονται στο διαθέσιμο χρόνο
4. Η διάρθρωση των θεμάτων πρέπει να επιτρέπει στους μαθητές του οικονομικού προσανατολισμού που
έχουν προετοιμαστεί σωστά να τα αντιμετωπίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό, χωρίς να αποθαρρύνουν
τους μαθητές του θετικού προσανατολισμού στην επιλογή του μαθήματος.
5. Είναι προφανές ότι πολύ δύσκολα ή πολύ εύκολα θέματα δεν εκπληρώνουν τους παραπάνω στόχους.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης
Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Source:: http://mathscience4all.blogspot.com/2017/06/blog-post_19.html

About Prisma administrator

Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων
Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων

Check Also

Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων

Γιατί τα παιδιά τρέμουν τα μαθηματικά

ΤΟ ΔΕΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ

Γιατί τα παιδιά τρέμουν τα μαθηματικά

Μάθημα-φόβητρο για όλες τις γενιές, τα μαθηματικά εξακολουθούν να
χωρίζουν τους μαθητές σε μυημένους και αμύητους. Οι ειδικοί εξηγούν πού
οφείλεται η κλασική φοβία των αριθμών και πώς μπορούμε να την
αντιμετωπίσουμε
Η ειδική ορολογία των μαθηματικών και τα αφηρημένα σύμβολα δυσκολεύουν
τους μαθητές να κατακτήσουν τις διάφορες έννοιες

Γιατί οι μαθητές φοβούνται τα μαθηματικά; Και πώς θα ξεπεράσουν τους
φόβους τους μπροστά σε ένα μάθημα το οποίο είναι άκρως απαραίτητο
για μια επιτυχημένη επαγγελματική ζωή; Η μαθηματικοφοβία είναι το άγχος,
ο φόβος, η ανασφάλεια που αισθάνονται οι μαθητές για το μάθημα των
μαθηματικών και βέβαια δεν πρόκειται για μια παθολογική κατάσταση.
Προξενείται από τις αρνητικές εμπειρίες των μαθητών στο μάθημα των
μαθηματικών και επηρεάζει άμεσα τη μαθηματική τους επίδοση, μειώνοντάς τη
στο ελάχιστο.
Το φαινόμενο όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί επιστήμονες οφείλεται κατά κύριο
λόγο στους εκπαιδευτικούς, στον τρόπο που διδάσκεται το μάθημα, στα
"άχαρα» βιβλία των μαθηματικών αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον.
Και στην Ελλάδα το πρόβλημα αυτό είναι διαδεδομένο ανάμεσα στον μαθητικό
πληθυσμό, ενώ ταυτόχρονα από την άλλη πλευρά οι Ελληνες μαθητές που
επιλέγονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία μέσα από διαγωνισμούς
για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου έχουν πολύ μεγάλες
επιτυχίες στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες.

Δέος

Οπως λένε οι εκπαιδευτικοί όταν τα παιδιά "μάθουν» από μικρά, δηλαδή
από δημοτικό σχολείο να φοβούνται τα μαθηματικά, το πιθανότερο είναι ότι
δεν θα πάψουν ποτέ να τα φοβούνται, θα έχουν χαμηλές επιδόσεις και
πάντα θα νιώθουν δέος μπροστά από ένα πρόβλημα μαθηματικών, κάτι που θα
έχει συνέπειες και στο επαγγελματικό τους μέλλον.
Η μαθηματικοφοβία αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο φαινόμενο. Την ίδια
στιγμή όμως τα μαθηματικά γίνονται όλο και πιο απαραίτητα στη ζωή μας,
καθώς η τεχνολογική επανάσταση έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου οι
άνθρωποι που έχουν δυσκολίες με τις μαθηματικές έννοιες θα αποκλείονται
σταδιακά από όλο και περισσότερες
σημαντικές θέσεις στην αγορά εργασίας.
Οι μαθηματικοί πιστεύουν ότι το πρόβλημα προέρχεται κυρίως από τον
τρόπο που διδάσκονται τα μαθηματικά, χωρίς βέβαια να αποκλείουν και άλλους
παράγοντες όπως:
  • Η μαθηματική γλώσσα, η οποία απέχει πολύ από τη φυσική καθημερινή γλώσσα.
  • Η ειδική ορολογία των μαθηματικών και τα αφηρημένα σύμβολα δυσκολεύουν
  • τους μαθητές να κατακτήσουν τις διάφορες έννοιες.
  • H ιδιαίτερη φύση του μαθήματος των μαθηματικών με την αλυσιδωτή
  • σειρά των εννοιών και την πυραμιδωτή - παραγωγική ανάπτυξή τους,
  • προξενεί ένταση στα παιδιά και δυσχεραίνει τη μαθησιακή διαδικασία σε
  • περίπτωση δημιουργίας κενών.
  • Ο φόβος, που εδώ και χιλιάδες χρόνια έχει καλλιεργηθεί για τα μαθηματικά
  • και ότι αυτά μπορούν ν΄ αποτελέσουν κτήμα των λίγων και εκλεκτών.
  • Η κακή διδασκαλία των μαθηματικών η οποία στηρίζεται στην απομνημόνευση
  • και αποστήθιση και όχι στην κατανόηση μέσω της ενεργητικής συμμετοχής
  • των μαθητών στη διαδικασία ανακάλυψης και κατασκευής της μαθηματικής
  • γνώσης.
Ακόμη και η διαδικασία αξιολόγησης των παιδιών, η ασκησιομανία και η
βαθμοθηρία λειτουργούν αρνητικά.
  • Η φοβική τάση για το μάθημα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό δημιουργείται
  • στις τάξεις των μαθηματικών και οφείλεται κυρίως στην προβληματική
  • διδασκαλία και συμπεριφορά των διδασκόντων.

Τι πρέπει να προσέχουν οι εκπαιδευτικοί

10 συμβουλές για να λύσουμε την εξίσωση του φόβου
Ενα τρικ για τους γονείς είναι τα μαθηματικά παιχνίδια που κάνουν το μάθημα
ευχάριστο και ελκυστικό
  • Να μη μαλώνουν τους μικρούς μαθητές όταν κάνουν λάθη στις ασκήσεις,
  • όταν δεν καταλαβαίνουν κάτι, αλλά να προσπαθούν να πείσουν τα παιδιά
  • ήρεμα να ξανασκεφτούν καλύτερα το πρόβλημα.
  • Να τονίζουν στα παιδιά ότι ακόμη και οι μεγάλοι μαθηματικοί έκαναν λάθη,
  • αλλά από αυτά τα λάθη μάθαιναν και γίνονταν καλύτεροι.
  • Να επιβραβεύουν κάθε προσπάθεια ακόμη και όταν δεν είναι επιτυχημένη και
  • να χρησιμοποιούν τεχνικές ώστε τα παιδιά να έχουν ενδιαφέρον για το μάθημα
  • και να συνεχίζουν τις προσπάθειες.
  • Να δίνουν στους μαθητές αρχικά εύκολες ασκήσεις ώστε να τους τονώνουν την
  • αυτοπεποίθηση.
  • Να τους δίνουν χρόνο για να κάνουν τις εργασίες και να μην τα πιέζουν.
  • Να δημιουργούν ομάδες μαθητών που θα εργάζονται πάνω σε μαθηματικά
  • προβλήματα.
  • Να χρησιμοποιούν εκπαιδευτικό υλικό για τη μετάβαση από το συγκεκριμένο
  • στο αφηρημένο.
  • Να ενθαρρύνουν τους μαθητές ώστε να προσεγγίζουν το πρόβλημα με πολλούς
  • και διαφορετικούς τρόπους.
  • Να ωθούν τα παιδιά που έχουν δυσκολία να ξαναδιατυπώνουν ένα πρόβλημα
  • με τα δικά τους λόγια, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανές παρανοήσεις στα
  • προβλήματα.
  • Να χρησιμοποιούν "μαθηματικά παιχνίδια» ώστε να κάνουν το μάθημα
  • ευχάριστο και ελκυστικό, κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού.

ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ

Θέση και επισημάνσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των εξετάσεων

40 μαθηματικές συμβουλές για τις πανελλήνιες (2017)


40 μαθηματικές συμβουλές της τελευταίας στιγμής από τον Θανάση Κοπάδη. Μπορείτε να δείτε αλλά και να κατεβάσετε το αρχείο από τον σύνδεσμο που ακολουθεί: